Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru..... CIKGU!!

Gambar pinjam pakcik google punye... Cun giler gambar dia.. TQ en GOOGLE.. :)

Selamat hari guru... not only for official 'TEACHER'... semua orang sebenarnya adalah guru... :) bila kita pernah mengajar atau memberi tunjuk ajar pada seseorang... kita pun sebenarnya adalah guru kan?

sebut pasal guru nih... i ada kisah dengan guru-guru i... wah tetiba jadik I.. :)

Dari sekolah tadika... saya ada ustaz zainuddin... yg ajar kenal ABC, kenal sekolah... I start sekolah umur 6 thn... lambat kan? Oleh kerana ada adik yg berumur 5 thn.. dia pon ikut g sekolah sekali... so dia untunglaa dpt sekolah 2 thn sblm pi sekolah bebetul...  sekolah tadika pon pegi sekolah xde baju2 khas ni... pakaila baju yg cantik2 sket... cenggitu laa kekdahnye belajar masa tadika....

Darjah 1, sekolah pagi petang, sekolah rendah agama & sekolah rendah kebangsaan.  Masa sekolah rendah kebangsaan tu.. Sekolah Kebangsaan Teluk Gadong (2).  Sekolah ada 2 sesi.  Sekolah pagi (1) sekolah petang (2).  Selalu laa bergaduh pagi petang... so kalau ada buku ke apa ke jgn laa tinggal.. kalau buku budak sekolah pagi, budak sekolah petang buat dajal... budak sekolah petang punye buku, budak sekolah pagi lak buat dajal.. gitu laaa kekdahnyeee... :)

Masa darjah 1 nama cikgu, cikgu Laila .. very laaa lembut orangnyeee... tu cikgu kelas... cikgu bahasa inggeris ke.. cikgu lelain... mmg xhingat laa nama dh... Darjah 2 cikgu cina... puas ingat nama cikgu ni... masih xdpt agi... nnt laa check it out balik... tp, cikgu ni ponnnnnnnnnnn baikkkk sangat... best... masa nih.. ada classmate kitorg meninggal dunia.. sbb jatuh masa turun bas dan kena langgar... cikgu ni nangis teresak-esak lam kelas sbb kesedihan mengenangkan arwah.. nama arwah Husin... sampai sekarang aku leh ingat lagi... :)

Kami sekolah kat sekolah kebangsaan teluk gadong (2) tu sampai darjah 5 kot.. pastu drjh 5 kena pi sekolah sebelah... so dh xde laa sekolah kebangsaan teluk gadong (2) sbb dah jadik sekolah rendah sungai udang.  masa sekolah tu dirasmikan beria aku salam tangan Tun Dr Mahathir... sampai masuk paper gambar den beria salam... hahaha... oo kena amik balik gambar tu nnt simpan.. maklum laa surat khabar... lama-lama kang... hancur...

alamak panjangnye.. ni baru sekolah rendah... pon xabis story mory.. nnt sambung...

Anyway cikgu-cikgu yg saya ingati dan kasihi... terima kasih atas segala jasa murni yg telah cikgu curahkan pada saya... sehingga saya menjadi apa yg saya jadi skrg.... terima kasih CIKGU(cam ehsan ckp lam upin ipin) :)

Haris bawak hadiah gak untuk hari guru arini... mama dgn ayah belikan pen untuk cikgu kelas haris... suka haris dpt bwk hadiah utk cikgu.... cam aku gak dulu masa kekecik.. kalau dpt bawak pape nk bg cikgu.. .sukaaaa sangat... :)

Mama Haris Hakimi, Haikal Hakimi & Hani Humaira

No comments: