Sunday, August 7, 2011

menu ari 7

oke.. smlm and harini kitorg buka makanan masakan sendiri... rasa jemu lak asik beli jek... mmg xde choice... terpaksa beli... ikut aku.. aku lebih suka masak... puas ati... sdp xsedap... blkg citer.. janji dpt makan dgn aman kat umah.. ngeh..ngeh...

oh ye.. ari khamis aritu aku beli kuih, kengkonon sbb dh lama xmakan kuih kole kacang... so kira teringin laa.. puas gak cari xjumpa.. last2 jumpa kat area umah aku nih ha... adoiyaiii rasa nk nangis tgk saiz kuih tu... sadisss oke.. kalau aku pandai wat kole kacang ni.. xhingin aku beli kat makcik tu... menyayat atiiiii....

 sama besar ngan telur puyuh oke kuih tu

semalam menu macaroni sup... tu  pon en Ayah yg mintak... so aku terus masak kul 5-530... time tu aku masak sup jek.. dlm kul 7 baru masukkan makaroni... en Ayah kalau macaroni sup mmg dia soh campur jek skali... tah laa dia kata sedap.. terasa dgn sop... tp mslhnye kalau tak abissss??? mmg kembang laaaa makaroni tu okeh...

Nak jadi citer.. kitorg plan nak makan utk sahur skali... aku xtau laa pesal kitorg tidooo xsedar... aku sedar pon dh kul 6.02 a.m... alamatnye??? X sahur laaa.. huwaaa... so Haris xpose laa arini...sian plak nk soh dia pose dgn xsahur... mesti kelaparan.. tu pon kul 8 dh tanye nk makan... memula soh dia tunggu dulu tapi rasanye mmg dia lapooo laa... asik merengek je mintak makan.. kul 10 terus watkan air Horlicks dan soh dia makan roti..... adik-adik nye plak makan makaroni sop.... tp dh xde sop dh.. sbb makaroni dh serap abis sop dia....

petang aku masak nasi lemak & buat puding triffle... tetiba rasa semua aku masak arini sedap.... hahaha.. bley tak rasa cam tu??? kekeke...sesekali kena laa puji sendirik.. tgh2 basuh pinggan tgk si kecik Hani khusyuk godek menda atas meja... rupanye.... puding triffle ku selamat digodek-godek... sabooo jek laa...

 ini laa rupa puding yg telah digodek Hani...

puding tu tgk resipi kat neenanuar oke laa rasa dia... tp sbb kekenyangan makan sket je laa.. yg abis dulu stoberinye... saboo jek laa ngan bebdk betuah nih.... neenaanuar tu dia buat guna nenas... tp aku buat letak stoberi... ingat nk letak kiwi... tp sayang plak kiwi tu... hihi...

Okeh... tu jek laporan harini... selamat berbuka puasa...  

dan ini gambar anakanda yg lasak amat ketiga-tiganyeee... adoiyaiiii

No comments: