Friday, August 12, 2011

Ketam Masak Lemak

Okeh.. akhirnya aku berjaya masak gak pukul 7 malam semalam... selepas gian nak makan ketam masak lemak kuning tu sekian lama.... aku gi ke dapur, amik bawang, cili sumer... aku pon tumis apo yg adooo... then akhirnya... walllahhh... berjaya gak masak! wpon aku makan sorang... sbb en Ayah kureng sket masak2 lemak nih... tp kalau gulai2 tu suke plak.. bkn kah ia spesies yg sama?? Ah.. biar laa.. yg ini dh lama aku nk makan.. dr mengandung kan Haikal.. sampai laa skrg... akhirnyaaaa.. aku dpt gak makan ketam masak lemak kuning tu air tangan sendirikkk... alahai.. tetiba perut aku cam lapooo plak bila teringat2 rasa dia... dgn bau dia yg ala2 cam manis2 tu... ish.. mmg terbaikkkk laa... (wahaahaha... puji diri sendirik!!) oh yg pastinyee.. ia mesti la resipi my mum...(eh ye ke?) hahah.. tah laa.. rasa cam resipi sendirik jek... lantak laa janji sodappp... dan rasa dia pon cam yg my mum masak tu.. hehehe...


Gambar itu ihsan Pakcik Google



Hmm harini ingat nk masak kuzi ayam plak.. fuhhhh doa2 laa menjadi... :D....

No comments: