Saturday, February 12, 2011

oh Hani..

Baru je dua hari kerja... Hari Jumaat plak terpaksa cuti.... kesian sangat tengok HANI...

Kisahnyaa... hari selasa malam, g klinik, bawak Haris, Haikal ngan Hani g klinik... tiga2 batuk teruk.. then, Hani kena nebulizer.. sbb dgr bunyi kahak kat paru2 so doktor decide bagi dia nebulizer... Haikal ngan Haris doktor kata xteruk sangat... 

Hari Rabu, g keje tpt baru... tapi hati xbrape tenang benarnye.. sbb Hani cam xbrape oke... bagi je ubat2 soh bbsitter bg kat Hani... balik tu nampak dia cam xok sangat.. malam tu batuk dia teruk gak laa.. yg paling sedih tgk dia tidur terguling-guling... menitik-nitik air mata ni tgk dia xleh tidooooo sian sangat...
Agaknye camni laaa masa aku sakit dulu masa kekecik dulu... mak aku jaga.. mesti mak aku pon susah ati cam gitu... sian mak aku... (Hani, ingat, nnt dh besau jgn lupa ek..)

Esok pagi nye.. wpon aku still tak sedap ati, aku gi gak keje... maklum laa baru sehari keje takkan aku nk cuti?? Kat tpt keje xsedap ati sebenarnye.. tepon laaa umah bbsitter.. dia kata nampak Hani teruk sket.. so aku pon soh Ayah HH g bawak klinik amik nebulizer... dia pun bawak laa.. so aku pon xsabar2 nk tunggu ptg, sbb kena bawak lagi Hani amik sekali lagi petang tu.. sbb doktor kata agak teruk gak laa.. 

petang tu gi bawak lagi ke klinik... tapi kali ni dia dh demam.. doktor dh risau.. dia kata takut infection.. dia pun dh siapkan surat masuk ward... huhu.. tp kitorg tunggu sampai esok, sbb doktor yg slalu kitorg rujuk tu ada siang jek...

pagi esok nye pegi Damai Service Hospital.. tapi doktor yg dicari takde... dia ada tghr jek.. aduhaiiii.. camne nih.. alhamdulillah.. sekali lagi dimudahkan, nurse kat situ baik hati bagitahu doktor tu bukak klinik sendiri kat Desa Melawati... dh laa xtau plak mana Desa Melawati, sib baik sepupu Ayah tau.. so kitorg ke sana.. sampai2 lom bukak lagi... awal laa plak...

tunggu sampai kul 9.. jadi laa customer pertama... jumpa doktor, doktor kata Hani mmg kena infection.. so dia bg nebulizer.. tp dia suggest.. every 4 hours kena dtg jumpa dia... so xpe laa anak punye pasal.. boleh je.. mujur Ayah nk pergi balik hantar kami... thanks Ayah.. we really appreciate it... dan kitorg jadi customer terakhir juga hari Jumaat tu... pembuka dan penutup klinik... tapi, demam xturun2... alhamdulillah kahak dh kurang... tinggal demam je laaa... xturun2... doktor kata kalau still xturun malam nanti kena masuk ward.. surat pon dia dh buatkan... sekali lagi... 

Tapi, ALHAMDULILLAH... sekali lagi rahmat ALLAH, Hani sihat malam tu... dia xtido plak mlm tu.. main kesana kesini... xletih cam 2 hari sblm tu... Happy sangat tgk dia dh sihat.. ALHAMDULILLAH... 

Hari ni kitorg g klinik lagi utk dpt kan confirmation yg Hani dh betul2 ok.... ALHAMDULILLAH sekali lagi... dia dh oke... cuma harini still amik 2 kali nebulizer tu.. demam pon dh xde.. dan doktor soh bg makan ubat ikut time betul2... 

Adeh.. betapa peritnya menjadi seorang ibu ye... Ini semua dugaan dan peringatan untuk diri sendiri... betapa susahnya ibu ayah tu dulu masa jaga aku masa sakit dulu.... terima kasih ALLAH... sentiasa mengingatkan hambaNya yg alpa...

No comments: