Monday, September 7, 2009

Sabtu & Ahad

Yea... kejap je sabtu & ahad berlalu... waaaa xrasa pon cam coti... tp terasa gak sbb duk umah je dua hari tu... sampai pasar Ramadhan pon xpegi... cam xcaya jek.. hehehe.. tp tu laa hakikatnye... sbb berazam gak nk masak utk hubby n anak.

So ari sabtu tu mr hubby janji nk bawak gi Imbi... nk beli toner... memula janji tghr.. pastu bawak ke petang then tukar esok la... huhuhu ... dh sampai aku merajuk dh... pastu ckp kat dia xyah je laa camtu... terus mr hubby balik... hehehe... jadik gak wa punye merajuk.... benonye dia keje sabtu tu.. kat PJ lak tu... ntah nape laa wa jadik sensitip giler.. sket2 nk majuk.... Ampunkan daku sayangku... (Waaa... ayat... heheh..)

Memandangkan Mr Hubby xbalik2 kul 3.. aku pun kuarkan laa segala lauk yg ada.. lauk pe je pun.. Ikan pari... hehe.. ngan sayur2 an... Maklum je laa Mr Hubby makan mana leh takde sayur... huhuhu.. dh jadik terbiasa lak.. sampai kalau kat umah mak aku xde sayur pon aku leh gi tanye mak aku laa plak.. mana sayur..? hahahah.. sorry la bunda ku.. laki ku itu cerewet orangnye... wpon dia kata dia xcerewet pasal bab2 makan nih...

Then, kul 4 lbh dia blk.. tp masa tu dh siap dh goreng ikan pari tu... cadangnye nk wat pari goreng cili... pastu dia ajak gak pi Imbi... aku pon simpan laa dulu ikan pari tu lam oven... Pastu kitorg gi laa Imbi... Dh beli2 balik laa.. on d way balik.. dia tanye buka apa? Aku jawab.. Nasi... dia tanye Lauk? Aku ckp laa masak laa.. dia tanye agi.. masak apa? Sempat ke nk gi beli nih... Uish.. dh aku kata aku masak nk gi beli plak... pastu aku ckp laa dh goreng pari tadi... bley tak dia cakap... 'Pari goreng mana sodap...' uwaaa.. uwaaaa.. sekali agi aku kecik ati... mencik..mencik... xpenah tul dia appreciate apa aku masak ke.. apa aku buat ke.. Nk soh kata sodap tu mmg xyah laa ko mimpi.. ni pi ckp xsodap.. padahal xmakan lagi... arghhhh... wa tensen laa camnih...

Rasa balik tu dh malas nk masak... pastu dia kata nk beli satay.. backup laa kengkononnye takut xsempat masak... wa ckp laa .. sukati laa... ni wa mmg dh tahap majuk dh ni.. dh laaa nk beli satay.. soh wa plak tu gi beli.... oik... wa tengah kecik ati nih.... kecik ati...!!!!

Lopaih tu sampai umah.. aku gagahkan jua menyiapkan lauk pauk nk makan ngan nasi... masak sup sayur n pari goreng cili.... masa buka pose... makan laa satay tu dulu... then, dlm kul 8 ke 8 lbh aku nk makan nasi.. aku tanye laa dia nk makan tak? then dia kata nk makan siket jek...

Alih2 aku nengok dia yg byk makan pari goreng cili yg dia kata xsodap tu... saboooo jek laa... cuba la sesekali puji isteri ni masak... baru laa ada semangat.. ni tiap kali nk masak dia kata xsodap..... sabooo jek laa...

No comments: